Kom i gang med live salg og ja tak tilbud

Live salg og ja tak tilbud har taget Danmark med storm – kort sagt: Kunderne er vilde med disse typer salg. Og som forretning er man jo naturligvis interesseret i at give sine kunder, hvad de vil have. Hvis du er en virksomhed, der er interesseret i live salg eller ja tak tilbud, så skal du læse med i denne artikel. For her kommer jeg nemlig med de bedste årsager til, hvorfor du bør overveje at starte op med live salg og/eller ja tak tilbud.

Ja tak tilbud er stor omsætning – nemt

Ja tak tilbud er især relevant for fysiske butikker; fx har supermarkedet og andre dagligvarebutikker haft gode erfaringer hermed. Det skal ofte være med salg af et populært eller på anden måde ”trendy” produkt, som ikke almindeligvis findes i jeres sortiment. På denne måder føler brugeren, der læser opslaget, at dette er en mulighed for at købe en særlig vare, der bare ikke må spildes.

 

Der er flere fordele forbundet med disse ja tak-tilbud. For det første den åbenlyse: Du får naturligvis omsætning, når du sælger disse produkter til dine kunder. Men som om det ikke var godt nok, er der faktisk flere fordele. For dine kunder kommer nemlig også ned i din butik for at hente deres varer, og her kan de meget vel tage flere varer med hjem. For hvis de alligevel skal handle ind den dag, hvor de skal hente deres bestilte vare, kan de jo lige så godt handle ind hos dig. For det tredje er det også bare generelt god promovering af din forretning, fordi disse opslag med ja tak tilbud ofte når bredt omkring med mange kommentarerer og reaktioner på sociale medier.

Live salg: En oplagt opgradering til webshops

Hvis du er en webshop, der leder efter en ny måde at sælge til og interagere med dine kunder, så er live salg absolut en god idé. Her har dine kunder nemlig mulighed for at se dig, mens du viser dine produkter frem. Samtidig kan kunderne selvfølgelig placere en ordre, så du får omsætning ud af dit live salg. Men du kan naturligvis også krydre dit live salg med meget andet – fx kan du løbende holde konkurrencer, auktioner eller andre sjove ting, som får dine kunder til at huske dig og samtidig blive hængende på din live-begivenhed. Men ellers er det bare at prøve dig frem, så du kan se, hvad der passer bedst til netop din målgruppe.